Szeretettel köszöntelek a Utazás közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Utazás vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Utazás közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Utazás vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Utazás közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Utazás vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Utazás közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Utazás vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Commerzbank felmérései szerint a világban 2011-ben felmerült számos gazdasági probléma egyáltalán nem befolyásolta a németek utazási kedvét.
A német vállalatok nyereségessége, a munkanélküliség csökkenése, a bérek emelkedése következtében ugyanis a világ más táján érzékelhető problémák ellenére is érezhetően növekedett az utazások száma, valamint a költési hajlandóság. Így a németek 2011-ben az előzetes becslések szerint 60,7 milliárd eurót adtak ki külföldi utazásaik során, ami 3%-kal több mint az előző évben. Költés tekintetében az üzleti utazások 9 milliárd eurót tettek ki, s ezáltal 12%-kal növekedtek. Ez az érték azonban még mindig 5%-kal elmarad a gazdasági válság előtti szinttől. A szabadidős céllal utazók viszont, akik 2009-ben és 2010-ben takarékosabbak voltak, 2011-ben bátrabban költekeztek külföldön, miáltal a kiadásaik 1,4%-kal emelkedtek. Így Németország 2011-ben is meg tudta őrizni az "utazás világbajnoka" címet az amerikaiak, a kínaiak és az angolok előtt. A legtöbb pénzt tavalyhoz hasonlóan idén is Spanyolországban (6,7 milliárd EUR, +5%-os növekedés, valamint az észak-afrikai események következtében 6%-kal több vendég), Ausztriában (6,5 milliárd EUR, ami az egyre népszerűbb, elsősorban családoknak kínált, a kiadásokat kiszámíthatóvá tevő all-inclusive üdülések következtében +8%-ot jelent), Olaszországban (5,6 milliárd EUR, +0,2%) és Franciaországban (4,1 milliárd EUR, +/- 0%) költötték el. Elsősorban az all-inclusive ajánlatoknak köszönhetően 2010-hez képest többet költöttek a kiadások listájában az 5. helyen álló Törökországban (+3%) is, valamint emelkedtek a kiadások a 6. helyet elfoglaló Amerikai Egyesült Államokban (+3%), illetve Hollandiában (+3%), amely 7. a költési rangsorban. Általánosságban elmondható, hogy a németek 2010 után 2011-ben is nagyon figyeltek a kiadásaikra, és főként olyan úti célokat választottak, amelyek jól ismertek, jó hírben állnak, kedvező árfekvésűek és közel vannak. Ezért is eshetett sokak választása a szomszédos Csehországra és Lengyelországra - ahol tavaly 1 EUR 1,40, illetve 1,30 EUR-t ért -, valamint magára Németországra, ahol 2011-ben 7 millióval többen, összesen 119 millióan nyaraltak (+5%), s ezzel belföld lett a legkedveltebb úti cél. A vendégéjszakák száma azonban nem növekedett hasonló ütemben (+3%), ami azzal magyarázható, hogy a 90-es évek óta folyamatosan rövidülnek a nyaralások: átlagosan 2,8 napnál tovább sehol sem maradnak a németek. Saját hazájukon belül a legtöbben továbbra is a déli tartományokba utaztak, illetve városlátogatásra - különösen Berlin, Bréma, Hamburg - indultak. Tovább veszített ugyanakkor népszerűségéből a német tengerpart, ami 2009-ben még a Földközi-tenger alternatívájának számított.
|
|
Keczánné Macskó Piroska írta 2 hete itt:
Jó szórakozást a klubban!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Aki most lép, jó helyen lesz
QR-kódhoz kötné az utazást a kínai elnök
A járvány sem veszi el a magyarok utazási kedvét
Húsz guggolásért ingyen buszjegy jár egy kolozsvári okosmegállóban